مصطفی رحماندوست در بازدید از خانه پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران، مرحوم مهدی آذریزدی؛ نامه‌ها و تصاویری از استاد آذریزدی و آرشیو تخصصی ارزشمندی از خود را به خانه ادبیات کودک‌ و نوجوان ایران هدیه خواهدداد.

نشست ادبی، علمی و آموزشی با حضور نویسنده کودک‌ و‌نوجوان، آقای مصطفی رحماندوست و متولیان امور فرهنگی، ادبی و آموزشی استان یزد همچنین با حضور چند‌ تن از نویسندگان، هنرمندان و مدرسین ادبیات فارسی؛ در موسسه فرهنگی و هنری خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران – سرای آذر یزدی برگزار شد.

این نشست آغاز یکی از اهداف خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران که برگزاری سلسله نشست‌های ادبی، علمی و آموزشی است با حضور معلمین، دبیران، اساتید، دانش آموزان و دانشجویان عزیز رقم خورد.

در ابتدای نشست، مژگان محمدیان مدیر موسسه، ضمن ابراز خشنودی از حضور مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان معاصر ایران؛ در خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، به اهمیت حفظ و ارتقا جایگاه ادبیات فارسی در زندگی تخمیر شده در فضای مجازی تاکید کرد.

وی همچنین به تاثیر مثبت ادبیات در تحصیل فرزندان ایران زمین، تاثیر ادبیات در توفیق بیشتر دانش آموزان در دروس دیگر و سلامت جامعه از دیدگاه روانشناختی که بر تمام کارکردهای فردی از جمله دانش کلامی، علمی، هنری و ادبی و در پی آن ارتباط فردی، خانوادگی، شغلی و …بسیار تاثیر گذار است اشاره کرد.

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در این نشست صمیمی ابتدا خاطراتی شنیدنی و دلنشین از نحوه آشنایی خود با پیرنیک اندیش، مرحوم آذر یزدی گفت و به روح لطیف و ساده آذریزدی اشاره کرد.

رحماندوست به سوالات و دغدغه‌های خبرنگار حوزه کودک و نوجوان استان یزد پاسخ داد و در یک گفتگوی صمیمانه پیشنهاداتی در زمینه تقویت جایگاه ادبیات در بین قشر کودک ارائه کرد، بهره‌گیری از تجربیات مدرسین ادبیات فارسی حاضر در جلسه و طرح سوال از مصطفی رحماندوست بخش دیگری از این نشست بود.

مصطفی رحماندوست که یکی از دوستان مرحوم مهدی آذریزدی بود در پایان مراسم ضمن بازدید از اتاق کاهگلی استاد آذریزدی که سرشار از سادگی، زیبایی و بدور از دغدغه های شهرنشینی و تجملات است؛ به بیان خاطراتی از حضور خود در منزل و معاشرت با مرحوم آذریزدی و پری خیالی او پرداخت.

بازدید از سرای آذریزدی به ویژه اتاق نویسندگان ایران معاصر، که روایت تصویری زیبا و دیدنی از زندگی استاد آذریزدی و نویسندگان معاصر است بخش دیگری از این برنامه فرهنگی و ادبی بود.

در پایان این نشست ادبی، دکتر مصطفی رحماندوست خبر اهدا نامه ها و دستنوشته های دوستانه و حرفه ای بین ایشان و استاد آذریزدی همچنین تقدیم یک آرشیو ادبی ارزشمند به خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران را ارمغان آورد.

در این نشست یکی از مدیران فرهنگی، آموزشی یزد، بازدید دانش آموزان آموزشی خود از خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران – سرای آذریزدی را در برنامه‌های این موسسه قرار دادند.

بدین ترتیب خانه و سرای آذر یزدی به مرور، جاذبه‌های لازم برای جذب و ورود نوجوانان و حتی بزرگسالان به سمت خود را تکمیل می‌کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.